۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

کوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شد؛ حمله نیروهای مهاجم به خوابگاه دختران؛ ۳ دانشجو کشته شدند




دوشنبه ۲۵م خرداد ۱۳۸۸
خبرنامه امیرکبیر: اعتراضات دانشجویان دانشگاه تهران به تقلب اشکار در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری، دیشب برای دومین شب متوالی در کوی دانشگاه تهران ادامه یافت.

شب گذشته دانشجویان معترض به این نتایج در محوطه خوابگاهی حضور یافتند اما با یورش وحشیانه نیروهای امنیتی روبرو شدند. نیروهای مهاجم در ابتدا چندین بار قصد ورود به محوطه داخل کوی را داشتند اما با مقاومت دانشجویان این امکان را نیافتند. در نهایت این نیروها با استفاده از ابزارهای گسترده ای چون نارنجک صوتی و گاز فلفل و گاز اشک آور، موفق به ورود به داخل شده و دانشجویان را آماج حملات وحشیانه خود قرار دادند.

در تهاجم وحشیانه نیروهای لباس شخصی به دانشجویان، از سلاح گرم بطور گسترده ای استفاده شد و در نتیجه دهها تن از دانشجویان مجروح و مضروب شدند. مجروح و زخمی شدن دانشجویان در کوی دانشگاهد در حالی بود که امکان ورود امبولانس و کمک های پزشکی برای رسیدگی سریع به وضعیت مجروحان وجود نداشته و بسیاری از دانشجویان خود مجروحان را به نقاط امن منتقل می کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، نیروهای مهاجم بلافاصله پس از ورود به ساختمان شماره ۲۳ کوی وارد شده و آنجا را به کنترل کامل در آوردند. این ساختمان پیش از آن با هوشیاری دانشجویان تخلیه شده بود.

پس از استقرار نیروها امنیتی، درگیری های گسترده تری اغاز شد. نیروهای مهاجم پس از آن به ساختمان های دیگر کوی وارد شدند و به زخمی و مضروب کردن دانشجویان پرداختند.

به گفته برخی دانشجویان، تعداد دانشجویان مجروح با سلاح های گرم مهاجمین به ۱۵ نفر می رسد. حال تعدادی از دانشجویان مجروح نیز وخیم اعلام شده است و چندین نفر از دانشجویان مجروح شده از ناحیه صورت و برخی دیگر از ناحیه پا و دست مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند.

یکی از دانشجویان دانشگاه تهران اظهار داشت که بسیاری از دانشجویان در هنگام خواب و در تخت های خود مورد هجوم وحشیانه انصار حزب الله قرار گرفته اند. به گفته ی دانشجویان مقاومت مظلومانه دانشجویان کوی در حالی بود که تمامی مسئولین کوی دانشگاه تهران، دانشجویان را در مقابل این تهاجم وحشیانه تنها گذاشته بودند.

از سوی دیگر این نیروها تنها به حمله به کوی پسران بسنده نکرده و خوابگاه دختران دانشگاه را نیز مورد هجمه قرار دادند. دختران دانشجوی ساکن در خوابگاههای فیض و فاطمیه دیشب نیز در محوطه خوابگاهی در اعتراض به نتایج انتخابات دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، در ساعات پایانی شب، نیروهای انصار حزب الله با یورش به داخل محوطه خوابگاهی دختران، تعداد زیادی از آنان را مورد ضر ب و شتم شدید قرار دادند. در نتیجه این یورش وحشیانه تعداد زیادی از دانشجویان به درمانگاه کوچک مستقر در خوابگاه چمران منتقل شدند.

گفتنی است دیشب در هنگام وقوع چنین تهاجمی، امکان ارتباطی دانشجویان با بیرون از خوابگاه قطع شده بود.

شنبه شب نیز دانشجویان دختر و پسر کوی دانشگاه تهران با تجمع در خیابان امیراباد به همراه مردم ساکن این خیابانف با راهپیمائی در خیابان امیرآباد، بدست به اعتراض زده بودند.

یکی از دختران دانشجوی حاضر در تجمع آن شب اظهار داشت که با یورش پلیس به تجمع کنندگان، انتظامات کوی پسران با گشودن درب ها به روی دانشجویان، اجازه ضرب و شتم شدید آنان را توسط نیروهای امنیتی نداد. وی ادامه داد که به همراه تعداد دیگری از دانشجویان دختر با پریدن از روی نرده های حفاظ بین کوی علوم پزشکی و کوی دختران، موفق به فرار شده اند.

شنبه شب دانشجویان دختر سکان خوابگاه فاطمیه نیز با شکستن درب های خوابگاه به مردم تجمع کننده پیوسته و به همراه انان اعتراض کردند.

بنابر گزارش های دانشجویان در اثر حمله وحشیانه انصار، ۳ دانشجو از جمله یک دانشجوی دختر کشته شده اند و حال بیش از ۵ دانشجو به شدت وخیم است.







هیچ نظری موجود نیست: